Idasponnyliv.blogg.se

Hej Min blogg kommer att handla om mitt liv= Min ponny Heavenly, Hästar, ridning, kompisar och skola

Hur jag taggar på tävlingar

Publicerad 2016-02-26 14:23:53 i Häst,

I detta inlägg tänkte jag berätta hur jag taggar till & tänker & förbereder mig för en tävling😁👍🏻 låter det bra?😂❤️
Vi börjar väll med förberedelserna dagen innan!!😘

1. Jag tvättar mina kläder jag ska ha på mig.

2. Kollar så att alla papper som ska vara med är med t.e.x. vaccinationsintyg, mätintyg o.s.v. (Väldigt viktigt!)

3. Smörjer utrustningen, träns, sadel, sadelgjord, förbygel, stövlar m.m. 

4. Väljer outfit för Lillan. tar typ 1 år att välja schabrak för mig!😂😘

5. Sätter på nummerlapp.

6. Packar in i transporten ändra dagen innan eller samma dag👍🏻

Tävlingsdagen:👇🏻

1. Sätter på mig kläderna och kläder över så att dom inte blir smutsiga, kavajen sätter jag inte på mig.

2. När jag har kommit till stallet så tar jag fram täcket hon ska ha och transportskydd och lädergrimma med kedjegrimmskaft.

3. Tar in ponnyn och borstar och fixar till henne så hon är supersnygg.

4. Lastar ponnyn och åker till tävlingen

Sorry i fall jag har glömt något steg. I ett annat inlägg så kommer jag skriva vad jag gör på tävlingsplatsen.

Nu till hur jag tänker. 
Det beror på hur det har gått innan på träningar o.s.v. Har det gått bra tänker jag att vi ska gå  felfritt och att det ska kännas toppenbra👍🏻👑
Brukar då också satsa lite i omhoppningen😁😂
Har det kännts lite sådär så brukar jag tänka att jag ska vara nöjd och att det var en bra runda, kanske inte att vinna och gå felfri då som är det viktigaste utan att det känns bra!

Sedan till hur jag taggar till!

Jag vet faktiskt inte om jag gör något särskilt faktiskt utan jag brukar bara att försöka ha så låga krav som möjligt för annars blir jag så besviken. Men jag taggar typ genom att gå banan och kollar vilka som är med och tävlar, nej jag vet faktiskt inte❤️😘😂



Från första tävlingen på Lillan😘

Hoppas att ni uppskattade detta inlägg💋💋

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej Jag är en tjej som är född 04 och älskar hästar. Jag har ett c-ponny sto som är född 06 och är 138cm i mankhöjd. Hon kommer ifrån Irland och heter Heavenly men kallas för Lillan. När jag inte är i skolan så är jag med kompisar eller filmar videos till youtube, på youtube heter jag Idas beauty. Vill ni se mer skönhetsrelaterade saker så gå in på min youtube. Resten av tiden ägnar jag mig till ridning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela