Idasponnyliv.blogg.se

Hej Min blogg kommer att handla om mitt liv= Min ponny Heavenly, Hästar, ridning, kompisar och skola

Dressyr för Karin

Publicerad 2016-02-22 16:36:10 i Häst,

Tjena😂❤️
I går så red jag lektion för Karin, äntligen!👍🏻
Det var så länge sedan och hon hjälper mig och Lillan så himla mycket i ridningen😍❤️
Men jag började att skritta fram i 10 min
Hon kändes väldigt fin så jag tänkte att: hon kommer vara hur fin som helst genom hela passet. Men var det så? Svar: NEJ
Hon var jättefin i framskrittningen👍🏻 sedan kom Karin och då eftersom att det var så länge sedan jag red för henne så frågade hon hur det hade gått och så.😊 Jag berättade allt som hade hänt och hur det hade gått. Sedan så ville hon se hur hon och jag "såg ut" så vi skrittade och travade som vanligt. Jag la in några övergångar & lite volter & några halter. Sedan så stannade hon oss (Lillan har ju fått skav på halsen av tygeln) så hon kollade på det och berättade varför. Det var för att hon hade gått för vänster ställd och inte gått rakt med bogarna, halsen & huvudet! 
Så då skulle jag få henne att gå högerställd och det var FÖRBJUDET att hon skulle gå vänsterställd även om vi var i vänster varv! Och hon fick "brännsår" om höger tygel nuddade hennes hals😂😁
Så vi jobbade med att hon skulle gå väldigt mycket högerställd och att hon skulle flytta högerbogen till vänster bog. Det är lite svårt att förklara men då jobbade vi med det ett tag i skritt tills det funkade i båda varven. Ska bara säga att det tog nästan ett helt pass innan hon lyssnade på engång, Karin fick också gå fram och trycka på bogen på henne för att hon skulle lyssna och det tyckte inte Lillan om!!😁 Men tillslut så gick det bra. Efter ett tag då hon lyssnade någorlunda så började vi att lägga till lite övergångar till trav och då jobbade vi på att bibehålla formen och ställningen till höger genom övergångarna, det var en del diskutioner emellan mig och Lillan innan det funkade också! Hon ville göra lite på sitt vis men när det väl funkade då hon fick en lung igångsättning och ett bra och mjukt avbrott så var hon SUPERFIN👑💎
Och på slutet kunde jag flytta henne genom att bara nudda henne på ett visst ställe och göra mjuka och fina övergångar med bibehållen form och ställnin😍👍🏻
Så jag var och är jättenöjd över lillhjärtats insatts💋 
Hon är verkligen SÅÅÅÅ FIN när hon bjuder till, synd att hon inte gör det hela tiden för då skulle hon ju vara en riktig dressyr ponny😂 Har faktiskt funderat på att sadla om till dressyr för hon är ju så himla fin och maffig den där damen som jag har, hahah❤️😘  Kändes verkligen superbra på slutet👑💗


Saknar sommaren❤️
Hoppas att ni årkade läsa hela inlägget💋💋

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Hej Jag är en tjej som är född 04 och älskar hästar. Jag har ett c-ponny sto som är född 06 och är 138cm i mankhöjd. Hon kommer ifrån Irland och heter Heavenly men kallas för Lillan. När jag inte är i skolan så är jag med kompisar eller filmar videos till youtube, på youtube heter jag Idas beauty. Vill ni se mer skönhetsrelaterade saker så gå in på min youtube. Resten av tiden ägnar jag mig till ridning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela